:::: Selamat Datang ::: Ke Laman Blog alBayt Solution Centre ::: Menawarkan kaedah Pelengkap/ Komplimentari untuk membantu menangani apa jua masalah kesihatan menggunakan kaedah Homeopathy/ Naturopathy tanpa Bahanan Kimia @ Side Effect yang teruk ....Hubungi ::: STe [Assoc] ND. UstDi 018-245 3824 :::

KEBAIKAN MINYAK ARGAN

BOLEH DPAATKAN DARI SAYA 

UST ROSDI 016- 958 5423/ 018-245 3824, KG ALOR LIMBAT, BUKIT PAYONG

Minyak Argan Baik Untuk Diet Harian

Ia disajikan untuk sarapan pagi bersama-sama dengan roti bakar, dicelup ke dalam Minyak Argan serta madu. Hidangan tradisional Maghribi, Amlou Sweet, dianggap sebagai makanan istimewa sebenar. Ia terdiri daripada Minyak Argan yang dicampur madu dan badam, memberikan tenaga serta kekuatan, juga dikenali sebagai aprodisiak. Dalam masakan di rumah serta di restoran, Minyak Argan ditambah pada makanan yang dikukus, digoreng atau dipanggang. Dengan cara ini, ia akan meningkatkan rasa serta menyediakan beberapa vitamin tambahan yang diperlukan oleh badan.

Minyak Argan Untuk Kesihatan Dalaman & Luaran

Minyak Argan yang ajaib dan kaya dengan khasiat ini digunakan untuk kegunaan harian. Untuk rawatan dalaman serta luaran. Ia juga digunakan pada kulit bayi untuk melindungi daripada unsur-unsur bahaya dan 'chafing'. Rawatan minyak badan merupakan rawatan perubatan Ayurvedic India Kuno yang dapat memberi tenaga kepada tubuh badan dan meningkatkan kesihatan seseorang.

Minyak Argan Dan Anti Oksidan

Kandungan Vitamin E yang tinggi, 2 kali ganda lebih banyak dalam Minyak Zaitun. Vitamin E adalah penting untuk membangunkan dan mengekalkan fungsi saraf dan sistem otot. Minyak Argan mengandungi lebih daripada 80% mono dan asid lemak poli tak tepu, yang mempunyai kesan yang baik pada keadaan reumatik dan penyakit kardiovaskular.
  1. Meneutralkan radikal bebas. 
  2. Melindungi tisu-tisu pengantara. 
  3. Merangsang oksigen dalam badan. 
  4. Meningkatkan keupayaan otak. 
  5. Mempunyai pengaruh yang baik terhadap hati dan pencernaan. 
  6. Membantu mengawal tahap darah kolesterol.

Kajian telah menunjukkan bahawa 16 g (2 sudu teh) Minyak Argan memenuhi keperluan harian badan untuk asid linoleik penting dan kandungan tinggi asid linoleik dalam Minyak Argan membantu mengawal tahap darah kolesterol.

No comments:

Post a Comment