:::: Selamat Datang ::: Ke Laman Blog alBayt Solution Centre ::: Menawarkan kaedah Pelengkap/ Komplimentari untuk membantu menangani apa jua masalah kesihatan menggunakan kaedah Homeopathy/ Naturopathy tanpa Bahanan Kimia @ Side Effect yang teruk ....Hubungi ::: STe [Assoc] ND. UstDi 018-245 3824 :::

NUTRISI / NUTRITION

 
Permakanan adalah suatu sistem penjagaan yang menggalakkan penyembuhan diri secara semulajadi/alami menggunakan kaedah eklektik. Ia sangat berkait rapat dengan falsafah sel; badan kita terdiri daripada 70 trilion sel. Setiap sel bagaikan satu mini lembaga tubuh manusia ; ia mempunyai struktur fizikal, minda dan rohani. Setiap satu dan semua sel-sel ini memerlukan air, EFA dan persekitaran beralkali  berkembang dengan pesat. Sekarang, cara kita berfikir serta cara dan apa yang kita makan akan mempengaruhi persekitaran ini.

“95% daripada gen adalah diaktifkan oleh persekitaran, bukannya genetik”
Dr. Bruce Lipton - Epigenetics Scientist

Kanser, penyakit jantung dan diabetis adalah penyakit pembunuh utama di Amerika Syarikat dan UK. Penyakit-penyakit ini kebanyakknya berlaku kerana kesan keasidan dalam badan yang terlalu tinggi. Penyakit ini dan penyakit yang lain mampu dicegah melalui diet pemakanan. Diet pemakanan mampu menyembuh, memulih dan membetulkan sistem tubuh.

No comments:

Post a Comment