:::: Selamat Datang ::: Ke Laman Blog alBayt Solution Centre ::: Menawarkan kaedah Pelengkap/ Komplimentari untuk membantu menangani apa jua masalah kesihatan menggunakan kaedah Homeopathy/ Naturopathy tanpa Bahanan Kimia @ Side Effect yang teruk ....Hubungi ::: STe [Assoc] ND. UstDi 018-245 3824 :::

MANJAKANI - Herba Alamiah Bermanfaat

Ramai antara kita mengetahui akan khasiat herba buah manjakani tetapi penghalang utama untuk kita terus berdampingan dengan buah herba ini ialah rasanya yang amat pahit dan amat kelat sehingga ada antara kita tidak mampu pun untuk menelannya malah ada yang akan termuntah balik kerana rasanya yang terlalu pahit itu.Maka disebabkan itulah ramai antara kita yang memilih untuk membeli segala macam jamu,ubat atau apa saja yang mengandungi khasiat buah ini yang telah siap diproses. Namun sejauh manakah keberkesanannya?

Ada antara sesetengah produk herba,harga melambung mahal di pasaran dengan pelbagai janji-janji manis dan pembungkusan yang begitu menarik seolah-olah produk tersebut begitu berkesan seperti yang didakwa oleh pengeluar/pengedar dan berbaloikah dengan harganya? Banyak produk herba di pasaran kini kandungan pati buah manjakaninya tidak sampai pun satu pertiga. Selebihnya adalah campuran daripada bahan-bahan lain yang menggunakan nama saintifik yang sukar kita fahami. Tahap keberkesanan produk-produk ini sukar dikenalpasti malah kadang-kadangn mengundang pelbagai masalah sampingan lain kerana tahap ketahanan badan seseorang tidaklah sama antara satu sama lain dan ada antara kita mungkin alah terhadap satu-satu pemakanan.


BUAH MANJAKANI,BUAH AJAIB. CIPTAAN ALLAH UNTUK WANITA

Sejak berzaman lagi,manjakani sudah terkenal dan sinonim dengan keupayaannya merawat seribu satu masalah yang dihadapi wanita. Ini merupakan sedikit ringkasan mengapa setiap wanita harus memiliki serbuk manjakani ini sebagai perisai kegunaan harian.

Sebiji buah manjakani mempunyai khasiat dan faedah menyeluruh yang begitu besar

" Buah ini digunakan untuk kesihatan di tahap optimum dalaman dan luaran.Ia mampu mengetatkan faraj,menegangkan kulit dan menjadikannya bercahaya cantik, payudara yang terletak indah dan rahim yang terletak elok kedudukannya"- Puan Mommy Meletop, Pengasas Serbuk Tulen Manjakani, SHHHH! Rahsia Kita.

Berikut adalah 1001 rahsia yang terdapat pada sebiji buah manjakani
  1. AWET MUDA : Antioksida melambatkan proses penuaan sel.
  2. PENCEGAHAN KENCING MANIS : Asid galik mengatasi kencing manis dan lelah.
  3. PENCEGAHAN BARAH PAYUDARA DAN RAHIM : Antioksida manjakani mampu mencegah barah buah dada dan rahim.
  4. PENCEGAHAN BAU YANG TIDAK DIINGINI : Manjakani dikatakan bersifat astringen, berupaya membasmi bakteria dan kuman yang mencetuskan bau kurang enak pada faraj.
  5. MATA YANG SIHAT : Astringen terbukti dapat memberikan penglihatan yang jelas kerana ia mengecutkan tisu-tisu pada mata.
  6. RAWATAN PAYUDARA : Oleh kerana manjakani mempunyai sifat-sifat menegangkan kembali otot-otot, maka amalan meminum minuman bemanjakani dapat memperbaiki payudara yang telah hilang kekenyalannya.
  7. KULIT KERING DAN BERMINYAK : Astringen juga dapat mengaawal kulit kering dan berminyak.
  8. PELBAGAI KHASIAT MAKANAN : Disebabkan manjakani mempunyai serat makanan ia dapat melawaskan pembuangan air besar. Vitamin dan zat galian serta karbohidrat dan protein boleh memupuk kesihatan.
  9. MEMULIH OTOT DALAMAN FARAJ : Tannin pada manjakani amat mampu menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan sekali gus merapatkan bahagian yang longgar, lemah atau kendur.
  10. MENGAWAL LENDIR DAN LELEHAN FARAJ : Astrigen berupaya menyerap lendir dan lelehan faraj.
  11. MENGECUTKAN TISU-TISU : Astrigen dikatakan berupaya mengecutkan semula tisu-tisu di dalam faraj terutamanya selepas bersalin.
  12. MENEGANGKAN DAN MENCANTIKKAN KULIT : Astrigen dalam manjakani boleh mencantikkan kulit dan mencegah jerawat.
  13. MENGUATKAN GIGI DAN KAYA DENGAN KALSIUM : Kalsium dalam manjakani boleh membantu menguatkan gigi dan tulang.
  14. MULUT : Astrigen dalam manjakani dapat mengekalkan kebersihan mulut.
  15. PERAWATAN KRONIK ULSER : Amalam meminum minuman manjakani juga boleh merawat kronik ulser.

No comments:

Post a Comment