:::: Selamat Datang ::: Ke Laman Blog alBayt Solution Centre ::: Menawarkan kaedah Pelengkap/ Komplimentari untuk membantu menangani apa jua masalah kesihatan menggunakan kaedah Homeopathy/ Naturopathy tanpa Bahanan Kimia @ Side Effect yang teruk ....Hubungi ::: STe [Assoc] ND. UstDi 018-245 3824 :::

DETOX DENGAN FIBER DETOX STEVIA RCCWW

DETOX...Kita selalu sahaja menyebut mengenai detox. Apakah kelebihan detoksifikasi badan dan mengapa ia diperlukan? Mengapa detox menjadi penting kepada kita? Segala tempahan produk sila ke wasap.my/60182453824/FiberDetoxRCCWW
Akibat daripada tabiat pemakanan dan gaya hidup kita pada masa kini, kita sering terdedah kepada bahan-bahan pencemaran dan tabiat makanan kita seperti makanan segera (fast food), merokok, sayur dan buah yang tercemar dengan bahan-bahan kimia menyebabkan kesihatan kita akan terganggu.
Akibatnya, kuasa melawan penyakit akan menurun disebabkan sistem imunisasi badan yang lemah. Keadaan ini boleh meyebabkan pengumpulan toksik pada badan kita. Apa kaitannya detox dan toxin ni? Cuba semak, adakah anda mempunyai toksin yang berlebihan. Apakah akibatnya jika kita membiarkan toksin di dalam badan tanpa dinyahtoksinkan?

Apakah itu Detox?
Detox adalah penyahtoksik badan iaitu proses membersihkan dan menyingkirkan toksik dalam badan manusia atau lebih senang diistilahkan sebagai 'buang toksin'. Kebiasaanya, proses detox berlaku secara semulajadi melalui proses perkumuhan, pembuangan air besar dan perpeluhan.
Sekiranya badan kita gagal untuk detox secara semula jadi, kita akan lebih terdedah kepada pebagai penyakit seperti keletihan, insomnia, sakit perut, gangguan pergerakan usus, dan juga kembung. Sistem imunisasi kita juga akan terganggu dan mudah sakit seperti demam, selsema dan elergi.
Usus dan hati adalah organ manusia yang terlibat semasa proses detox. Segala penyerapan nutrient kita berlaku di usus dan bukannya di perut. Tugas perut hanyalah untuk digest makanan supaya jadi lumat. Segala vitamin dan mineral yang kita ambil, akan diserap melalui usus kecil dan dibawa ke salur darah kita.
Tapi, bagaimana pula jika tidak pernah menyahtoksikan atau detox tubuh badan kita? Segala kekotoran akan melekat pada usus kecil, jika kita tidak membersihkan usus kita, usus akan menjadi kotor dan toksik.
Samalah seperti halnya dengan kereta. Kita akan selalu melakukan servis kereta dari semasa ke semasa bagi memastikan kereta kita in a good condition kan?. Begitu juga dengan badan kita. Sebab itulah pentingnya kita detox bagi tujuan membersihkan usus

No comments:

Post a Comment